25. fejezet - Winform-os zárópélda

Tartalom

A cél kijelölése
A tervezés első lépései
Az alaposztályok
Az alaposztályok specializálása

A cél kijelölése

Manapság szinte kötelező csak olyan számítógépes játékokkal játszani, melyek rendkívül élethű grafikai szolgáltatásokkal rendelkeznek. Még ebben a kategóriában is kiemelkedőek a labdarúgást szimuláló játékok, melyek élethűségére jellemző, hogy például családunk idősebb tagjai rendre tévé-közvetítésnek nézik. Zárópéldaként, ha nem is ilyen minőség igényével, de készítsünk mi is egy olyan játékot, mely objektumorientált szemléltben egy foci szimulátort valósít meg.

8-1. ábra -

kepek3/13fejezet-8-1.jpg


Az egyes játékosok önálló algoritmus alapján mozognak és törekszenek az ellenfél hálójába küldeni a labdát. Mivel objektumorientált megközelítést alkalmazunk, ezért az egyes játékos típusok (védők, támadók, középpályások stb.) egy ősosztályból származnak, és már a tervezés első fázisától kezdve elválnak garfikus megjelenítésüktől.