C példatár

Juhász, István

Kósa, Márk

Pánovics, János

Édelkraut, Róbert

Új Széchenyi Terv logó.

A tananyag a TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0046 számú Kelet-magyarországi Informatika Tananyag Tárház projekt keretében készült. A tananyagfejlesztés az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.

A Kelet-magyarországi Informatika Tananyag Tárház logója.

Magyarország megújul logó.

Nemzeti Fejlesztési Ügynökség http://ujszechenyiterv.gov.hu/ 06 40 638-638

Az EU logója.

Jelen könyvet, illetve annak részeit tilos reprodukálni, adatrögzítő rendszerben tárolni, bármilyen formában vagy eszközzel - elektronikus úton vagy más módon - közölni a kiadók engedélye nélkül

2005


Tartalom

Előszó
1. Bevezetés
1.1. Hasznos programozási tanácsok
1.2. A feladatok forrásai
2. Egyszerű feladatok
2.1. Egyszerű adattípusok és vezérlési szerkezetek
3. Származtatott adattípusok
3.1. Tömbök
3.2. A tömb és a mutató
3.3. Sztringkezelés, könyvtári sztringkezelő függvények használata
4. A C nyelv további eszközei
4.1. Állománykezelés
4.2. Az előfordító és a makrók
4.3. Változó paraméterszámú függvények
4.4. A program paraméterei és visszatérési értéke
4.5. A függvény mint típus
5. Adatszerkezetek megvalósítása
5.1. Láncolt listák
5.2. Rendezések és keresések egydimenziós tömbben
5.3. Fák
6. C-implementációk
7. Matematikai feladatok
7.1. Pi
7.2. Goldbach sejtése
7.3. Vonatok
7.4. Egyiptomi törtek
7.5. Számrendszerváltás
8. Szimuláció
8.1. Josephus
8.2. Veremváros
9. Sakk
9.1. NyargaLó
9.2. Hány huszár?
9.3. A nyolc királynő problémája
10. Dinamikus programozás
10.1. Jill kerékpározik
10.2. Maximális összeg
11. Labirintus
11.1. Az útvonal feltérképezése
11.2. Labirintus
12. Formázott kimenet
12.1. Háromszöghullám
12.2. LCD-kijelző
13. Egyéb feladatok
13.1. Szelektív hulladékgyűjtés
13.2. Szerelvényrendezés
13.3. Óramutatók
13.4. Milyen nap van?
13.5. DNS-rendezés
14. Közép-európai Informatikai Diákolimpia, 2002, Kassa, Szlovákia
14.1. Bugs Integrated, Inc.
14.2. A Hódító zászlóalja
14.3. A díszes kerítés
14.4. Az országút és a hét törpe
14.5. A király őrei
14.6. Születésnapi parti
15. Közép-európai Informatikai Diákolimpia, 2003, Münster, Németország
15.1. Hanoi tornyai
15.2. Négyzet
15.3. A verseny
15.4. Gyöngy nyaklánc
15.5. Shift regiszter
15.6. Kirándulás
16. Nemzetközi Informatikai Diákolimpia, 2002, Yong-In, Dél-Korea
16.1. A neveletlen béka
16.2. A felosztott Utópia
16.3. XOR
16.4. Kötegütemezés
16.5. Buszterminálok
16.6. Két rúd
17. Nemzetközi Informatikai Diákolimpia, 2003, Kenosha, USA
17.1. Csapások fenntartása
17.2. Kódok összehasonlítása
17.3. Csökkenő
17.4. Melyik tehén?
17.5. Bámulatos robotok
17.6. A látható határvonal
18. ACM közép-európai döntő, 2002, Varsó, Lengyelország
18.1. Család
18.2. Intervallumok
18.3. Egyirányú forgalom
18.4. Rombuszok
18.5. Szerverek
18.6. Solitaire
18.7. Menetrend
18.8. Falánk Steve
19. ACM közép-európai döntő, 2003, Varsó, Lengyelország
19.1. Könnyű feladat?
19.2. Kötegelés
19.3. Levágás
19.4. Dobókockaverseny
19.5. Novemberi eső
19.6. Focilabda
19.7. Melyik a következő?
19.8. Megáll vagy nem áll meg?
19.9. A Maximalizáló minimalizálása
Irodalomjegyzék

Az ábrák listája

4.1.
8.1.
9.1.
9.2.
9.3.
9.4.
9.5.
10.1.
10.2.
11.1.
11.2.
11.3.
14.1.
14.2.
14.3.
14.4.
14.5.
15.1.
15.2.
15.3.
15.4.
15.5.
15.6.
16.1.
16.2.
16.3.
16.4.
16.5.
16.6.
16.7.
16.8.
17.1.
17.2.
18.1.
18.2.
18.3.
18.4.
18.5.
18.6.
19.1.
19.2.
19.3.
19.4.
19.5.