A mesterséges intelligencia alapjai

Az előadások mellé vetített anyag

Várterész Magda

Új Széchenyi Terv logó.

A tananyag a TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0046 számú Kelet-magyarországi Informatika Tananyag Tárház projekt keretében készült. A tananyagfejlesztés az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.

A Kelet-magyarországi Informatika Tananyag Tárház logója.

Magyarország megújul logó.

Nemzeti Fejlesztési Ügynökség http://ujszechenyiterv.gov.hu/ 06 40 638-638

Az EU logója.


Table of Contents

1. A problémareprezentáció
1.1. Az állapottér-reprezentáció
1.2. Példák állapottér-reprezentációra
1.3. Az állapottérgráf
2. Megoldást kereső rendszerek
2.1. Nemmódosítható megoldáskereső rendszerek
2.2. Módosítható megoldáskereső rendszerek
2.2.1. A visszalépéses megoldáskeresés algoritmusa
2.2.2. Visszalépéses megoldáskeresés köröket is tartalmazó gráfokban
2.2.3. Ág és korlát algoritmus
2.2.4. Keresőfával keresők
2.2.5. Szélességi és mélységi keresők
2.2.6. Optimális kereső
2.2.7. Best-first algoritmus
2.2.8. Az A algoritmus
2.2.9. A monoton algoritmus
3. Kétszemélyes stratégiai játékok és lépésajánló algoritmusok
3.1. A játékok reprezentációja
3.2. A stratégia
3.3. Minimax algoritmus
3.3.1. Az algoritmus fő lépései
3.4. Negamax algoritmus
3.4.1. Az algoritmus fő lépései:
4. Problémamegoldás redukcióval
4.1. Problémaredukciós reprezentáció
4.2. Példák problémaredukciós reprezentációra
4.2.1. Hanoi tornyai
4.3. A problémaredukciós reprezentációt szemléltető gráf
4.4. Problémaredukcióval reprezentált feladatok megoldáskereső módszerei
4.4.1. Visszalépéses megoldáskeresés ÉS/VAGY fák esetén
4.4.2. Keresőfával megoldáskeresés ÉS/VAGY fák esetén

List of Tables

1.1. Egy-egy pozícióra hivatkozás: (sor,oszlop)

List of Equations

1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
1..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
2..
3..
3..
3..
4..
4..
4..
4..
4..
4..
4..
4..
4..
4..
4..
4..
4..
4..
4..
4..
4..