Mobil programozás

Nehogy már megint a mobilod nyomkodjon Téged!

Bátfai, Norbert

Egyetemi tanársegéd
Debreceni Egyetem, Informatikai Kar
Információtechnológiai Tanszék


               
            

Bátfai, Mária Erika

Szakmai lektor  
Debreceni Egyetem, Egyetemi és Nemzeti Könyvtár
Társadalomtudomyányi Könyvtár


               
            

Novák, Ildikó

Nyelvi lektor  
A http://www.angolora.hu online magántanára
http://www.angolora.hu


               
            

Új Széchenyi Terv logó.

A tananyag a TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0046 számú Kelet-magyarországi Informatika Tananyag Tárház projekt keretében készült. A tananyagfejlesztés az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.

A Kelet-magyarországi Informatika Tananyag Tárház logója.

Magyarország megújul logó.

Nemzeti Fejlesztési Ügynökség http://ujszechenyiterv.gov.hu/ 06 40 638-638

Az EU logója.

2011

Verziótörténet
Verzió 0.0.12009. december 29.Bátfai
Elkezdem a jegyzet készítését DocBook 5.0 XML-ben, a pályázati anyagomnak megfelelően GNU FDL engedéllyel. Mivel a Kempelen Farkas Felsőoktatási Digitális Tankönyvtár szokásos licence ennél szigorúbb, az anyagot még nem teszem ki és a legalnotice elemen belül, mindkét licencet említve, részletesen leírom a szituációt.
Verzió 0.0.22010. január 11.Bátfai
Átírom DocBook 4.4-be és ebben folytatom, mert a teljesítéshez a Tankönyvtár lapján, a 2005-ös pályázathoz hasonlóan, a 4.4 verziót kérik.
Verzió 0.0.32010. január 21.Bátfai
Tartalomjegyzék fixálása, bevezető rész befejezése.
Verzió 0.0.42010. február 5.Bátfai
A 110% Nyári Kapitális OSE bemutatása, a Focijáték Neked NYFK foci szimulátorának leírása.
Verzió 0.0.52010. március 6.Bátfai
Maven projektek beillesztése, SourceForge és saját hp-s projektek belinkelése. UML ábrák beillesztése.
Verzió 0.0.62010. március 10.Bátfai
Játékgráfok képeinek legenerálása, beillesztése. A dblatex nem tudta tördelni a táblázatokat, ezért kettessével csoportosítottam a képeket.
Verzió 0.0.112010. március 15.Bátfai
Maven és NetBeans projektként való felélesztés, saját horgászhelyes példa, két gépi játékosos módosítás, helyesírás-ellenőrzés.
Verzió 0.0.122010. szeptember 24.Bátfai
Az USZT és az EU támogatási szövegének, logójának beillesztése.
Verzió 0.0.142010. szeptember 26.Bátfai
LEGO leJOS programozás részek beillesztésének megkezdése.
Verzió 0.0.202010. október 1.Bátfai
A 0.0.1 verziótörténeti bejegyzésnek megfelelő részek kikerültek (bekommentezve). A focis játék továbbfejlesztéseivel kapcsolatos részek frissítve.
Verzió 0.0.212010. október 3.Bátfai
Átolvasás, nyelvi és szakmai lektoroknak kiadás. Képek méretének beállítása (a dblatex számára, az xsltproc-nak a parancssorban kapcsoljuk ki a skálázás figyelését). Az irodalomjegyzék átnézése.
Verzió 0.0.222010. október 6.Bátfai
Feladatok külön kigyűjtése a fejezetek végére.
Verzió 0.1.22010. október 9.Bátfai
Szakmai lektor javításainak átvezetése. További példák beillesztése a fejezetek végére.
Verzió 0.1.32010. október 10.Bátfai
Képek méretének további fimonítása a saját dblatex konverzióhoz (illetve néhány kép vágása). Apróbb hibák javítása. Kiadva a nyelvi lektornak.
Verzió 0.1.42010. október 20.Bátfai
Ellenőrzés, nyomtatás, majd kiadás a lektoroknak. Meta adatok (Dublin Core, Marc) elkészítése.
Verzió 0.2.02010. december 1.Bátfai
Lektori javítások bedolgozása.
Verzió 1.0.02010. december 1.Bátfai
A beküldendő kész könyv.
Verzió 1.0.12011. január 6.Bátfai
A kolofon módosítása (betéve colophon és legalnotice tagokba is).

Ajánlás

Gyerekeimnek: Bátfai Mátyás Bendegúznak, Bátfai Margaréta Niobénak, Bátfai Nándor Benjáminnak és az érdeklődő hallgatóimnak. Viszont, ha szeretnél csatlakozni a Debreceni Fejlesztői Hálózathoz, akkor Neked, mivel a közösségépítés igényével is írtuk, kötelező olvasmány!

Tartalom

Bevezetés
1. Nehogy már...
1.1. Nehogy már megint...
2. A megnyitott játékok
2.1. A könyv szervezése: horgászat, foci, ezoterika
2.2. A játékok gondozása, felhasználása az oktatásban
2.3. Játékgráfok
3. A szerzőről
3.1. Miért is írom ezt a könyvet?
3.2. A lektorokról
I. Tartalom menedzsment
1. A játékok felélesztése
1.1. A Java ME™ platform
1.1.1. Konfiguráció és profil
1.1.2. A játékok felélesztése
1.2. A játékok új nyelvre fordítása
1.3. A fejezet feladatainak összefoglalása
2. A játékok erőforrásainak lecserélése
2.1. Képek lecserélése
2.1.1. Új horgászhelyes portolás elkészítése
2.1.2. Új focis portolás elkészítése
2.2. A fejezet feladatainak összefoglalása
II. Szoftverfejlesztés
3. A játékok továbbfejlesztése
3.1. A játékok szervezése, megírása
3.1.1. A 110% Nyári Kapitális OSE
3.1.2. A Focijáték Neked OSE bemutatása
3.1.3. Az EM foci szimulátora
3.1.4. A Hetedik Szem NYFK bitmintáinak elemzése
3.2. Továbbfejlesztések
3.2.1. Két gépi játékos a foci játékban
3.3. A fejezet feladatainak összefoglalása
4. A játékok portolása
4.1. Portolás
4.1.1. Android platformos horgász
4.1.2. Teljes képernyős asztali alkalmazás
4.1.3. Megvalósítás Java Appletként
4.2. A fejezet feladatainak összefoglalása
III. MELLÉKLET
5. Funkcionális képernyőképek
5.1. Játék gráfok
5.1.1. Funkcionális pillanatképek a 110% Nyári Kapitális NYFK játékból
5.1.2. Funkcionális pillanatképek a Focijáték Neked NYFK játékból
5.1.3. Funkcionális pillanatképek a Hetedik Szem NYFK játékból
6. LEGO robotok Java programozása
6.1. LEGO© NXT
6.1.1. Első leJOS™ osztályaim
6.1.2. Kormányzott autó viselkedésekkel
6.1.3. Bluetooth alapú távirányító
6.2. A fejezet feladatainak összefoglalása
Irodalomjegyzék

A táblázatok listája

2.1. Pillanatkép a most elkészített Saját horgász játékból
2.2. Pillanatkép egy kisebb kijelzőjű szimulátorban a Saját horgász játékból
2.3. A „saját ” labdarúgó futásának keretei
2.4. A „ellen ” labdarúgó futásának keretei
5.1. A 110% Nyári Kapitális NYFK induló splash képernyője
5.2. A 110% Nyári Kapitális NYFK Névjegy parancsának részlete
5.3. Csalizás a 110% Nyári Kapitális NYFK játékban
5.4. A 110% Nyári Kapitális NYFK játék horgászhelye
5.5. Halradar és kapás a 110% Nyári Kapitális NYFK játékban
5.6. A 110% Nyári Kapitális NYFK játék horgász vásznán elérhető parancsok
5.7. A madárdal ki-/bekapcsolásának lehetősége a 110% Nyári Kapitális NYFK játékban
5.8. A splash képernyő a Focijáték Neked NYFK játékban
5.9. A 110% Nyári Kapitális NYFK játék induló képernyőre helyezett parancsai
5.10. Saját játékos labda technika, játékérzék és gyorsaság értékei Focijáték Neked NYFK játék foci szimulátorában
5.11. A Focijáték Neked NYFK játékban a telefon kamerája is fontos szerepet kap
5.12. Indul egy mérkőzés Focijáték Neked NYFK játékbeli VB-n
5.13. Ki-kivel játszik az aktuális sorsolás szerint a Focijáték Neked NYFK játékban
5.14. Olasz-brazil mezőnyjáték a Focijáték Neked NYFK játékban
5.15. Az aktuális olasz-brazil mérkőzés statisztikái Focijáték Neked NYFK játékban
5.16. Új mérkőzés: indul a svéd-angol a Focijáték Neked NYFK játék VB-jének valóságában
5.17. Egy angol szöglet Focijáték Neked NYFK játékban
5.18. Egy védés a német-amerikai meccsen Focijáték Neked NYFK játékban
5.19. Tizenegyes párbaj Focijáték Neked NYFK játékban
5.20. A Hetedik Szem NYFK játék indulása
5.21. A Hetedik Szem NYFK grafikus vászonra rajzolt menüje
5.22. A Hetedik Szem NYFK vásznának parancsai
5.23. A tudat-lenyomatok vizsgálata a Hetedik Szem NYFK játékban
5.24. A tudat-lenyomatok vizsgálatának megjelenítése a Hetedik Szem NYFK játékban

A példák listája

1.1. A megjegyzések
1.2. A MIDlet osztály
1.3. Az API doksi használata
1.4. A Szoveg.java állományok szervezése
1.5. A Parancs.java állományok szervezése
3.1. A játékot vezérlő szál elkészítése és elindítása a KapitalisMIDlet.java állományban
3.2. A játékot vezérlő szál elkészítése és elindítása a FociMIDlet.java állományban