7.5. Incidens menedzsment

Az incidens a rendszer nem tervezett, váratlan viselkedése, amely további vizsgálatokat igényel.

A tesztelés időszakában az incidensek fellépése gyakori lehet, de a rendszer váratlan viselkedése az éles használat közben is jelentkezhet.

Az incidens kezelés az IEEE 1044 (Standard Classification for Software Anomalies) szabvány szerint: „ A specifikációtól eltérő viselkedés felismerése, megvizsgálása, és az elhárítására tett intézkedések együttese.”

Az incidensek jelentése a tesztelési folyamat során igen gyakori tevékenység. Eszköze lehet egy telefonhívás, egy feljegyzés, egy e-mail. Ezeknek az ad-hoc eszközöknek az előnye az egyszerűség és a gyorsaság, de hátrányuk, hogy a jelentésnek nem marad nyoma, és a megoldás státusza nem követhető. Ezért az incidensek jelentésére célszerű valamilyen erre a célra dedikált szoftvert használni. Ezek az eszközök az incidens jelentésétől annak megoldásáig képesek követni a folyamatokat. Erre alkalmas eszközökre a jegyzet későbbi fejezetébe láthatunk példát.